So You Think You Can Drag Benelux 2024

Zaterdag 2 maart was de grote finale van So You Think You Can Drag Benelux. Daar waren wij aanwezig met een deel van ons bestuur. We kwamen niet alleen om onze winnaar van Enkhuizen Got Drag Talent, Devon Thorn, aan te moedigen, maar ook om onze eigen voorzitter Saskia te steunen voor haar nominatie van de community award.

Het is natuurlijk al een hele eer om door de community opgegeven te worden voor deze award, dat betekent toch dat je heel goed werk verricht. Saskia wist dan ook weinig uit te brengen toen haar werd verteld dat ze uit ruim 40 aanmeldingen was genomineerd. Gelukkig konden de overige leden van ons bestuur haar overtuigen dat het toch echt heel bijzonder is wat zij allemaal doet voor de community.

Aangekomen in Kerkrade gingen wij eerst de make-up in. Als je naar een dragshow gaat, gaan wij wel in stijl natuurlijk. Om 19.00 gingen de deuren open en na iedereen uitgebreid begroet te hebben konden wij aan onze tafel aanschuiven. Gelukkig voor Saskia werd snel bekend gemaakt dat de uitreiking van de award al na de 1e pauze werd gedaan.

De voltallige organisatie van So You Think You Can Drag Benelux stond op het podium, met de gouden enveloppe waar de naam van de winnaar in zat. Het verlossende woord kwam ten gehore, Saskia heeft gewonnen! Het publiek stond op de banken en zij kreeg een staande ovatie van de hele zaal. Na een aantal dagen is het nog steeds niet helemaal binnen gekomen. De felicitaties stromen binnen maar het echte besef moet echt nog komen.

Na de bekendmaking van de award was het tijd voor de kandidaten die in de finale stonden. In totaal waren er 5 voorrondes, dus kregen wij vijf kandidaten te zien. Al met al was het een fantastische show. Het niveau was zeer hoog en de jury had dan ook een hele kluif om de winnaar te kiezen. Natuurlijk kan er maar 1 de winnaar zijn en dat werd Devon Thorn, de winnaar van Enkhuizen Got Drag Talent 2023!

Wat was het een fantastisch geslaagde avond! Wij hebben genoten van een goed georganiseerde show met zeer talentvolle kandidaten en fantastische optredens van zowel kandidaten als de organisatie.

Binnenkort openen wij weer de inschrijvingen van onze eigen show: Enkhuizen Got Drag Talent 2024!

Scroll naar boven